+3706 900 0380     info@holidayclub.lt     Paskyra

Trumpos atostogos Izraelyje: ką verta pamatyti ir kiek kainavo kelionė?

atostogos izraelyje

Kai pas mus už lango dar karaliauja žiema, o taip norisi šiltos saulės, pradedi ilgėtis atostogų. Taip kurdami planus, šį mėnesį aplankėme keletą šalių. Pirma kelionė nuvedė į Izraelį, nes būtent čia pagavome pigius skrydžių bilietus, kurie mums kainavo vos 27 eurus asmeniui į abi puses. Kelionė gavosi trumpa, bet labai turininga. Kadangi Izraelis pakankamai brangi šalis, buvo iššūkis surasti pigias nakvynes. Iš trijų nakvynių viena buvo Dizengoff 208 Hotel viešbutyje Tel Avive, o kitos dvi svečių namuose. Apgyvendinimui išleidome 225 eurus. Izraelyje praleidome 4 dienas, tačiau aplankėme ir pamatėme nemažai.

Savo viešnagę šioje šalyje pradėjome nuo Tel Avivo, kuriam skyrėme gerą pusdienį. Labiausiai sužavėjo Tel Avivo senamiestis, esantis dviejų kilometrų atstumu pėsčiomis į pietus palei pakrantę nuo centro. Senoviniame Jafos uostamiestyje iki šių dienų išlikusi Osmanų laikų architektūra ir keletas istorinių paminklų, liudijančių ilgą Jafos, kaip vieno svarbiausių Viduržemio jūros uostų, istoriją. Tai nuostabi vieta pasivaikščioti ir pajusti Osmanų laikų dvasią. Šis senas arabų uostas yra gana rami miesto dalis, todėl tai puikus pasirinkimas, norintiems pabėgti nuo Tel Avivo šurmulio bei skubėjimo. Jafoje galima ne tik vaikštinėti, tačiau ir skaniai pavalgyti, apsipirkti daugybėje ten esančių mažų privačių meno galerijų ar butikų. Jafą mėgsta ir vietiniai gyventojai, kurie ją užplūsta savaitgaliais. Iki Jafos centro ėjome pakrante, įmerkę kojas į Viduržemio jūrą. Saulę palydėti nusprendėme Gordono paplūdimyje, kuris yra vienas populiariausių Tel Avive. Jame mėgsta laiką leisti ir vietiniai gyventojai, todėl norint susirasti geresnę vietą saulėtą bei šiltą dieną, reikėtų čia ateiti gana anksti. Kadangi keliavome ne sezono metu, mums pasisekė, nes paplūdimys nebuvo perpildytas. Gordono paplūdimys prasideda pietiniame Tel Avivo prieplaukos gale ir vingiuoja apie pusę kilometro į pietus, kur vėliau tampa Frishman paplūdimiu. Lygiagrečiai su Tel Avivo paplūdimiais vingiuoja ir Shlomo Lahat promenada. Taip pat Tel Avive radome ir norų tiltelį, kurį labai mėgsta turistai bei vietinis jaunimas. Sakoma, jog užlipus ant tiltelio ir susiradus savo zodiako ženklą, reikia uždėti ant jo rankas, žiūrėti į jūrą ir sugalvoti norą, kuris būtinai išsipildys. Viską atlikome pagal instrukciją, todėl lauksime norų išsipildymo.

Tel Avivas gordono paplūdimys
Tel Avivas Jafa

Kitas dienas Izraelyje skyrėme archeologinėms vietovėms, Haifo sodams bei trumpam stabtelėjome prie Izraelio pasididžiavimo – Negyvosios jūros. Kadangi atstumai nemaži, o laiko daug neturėjome, aplankėme tas vietas, kurios mums buvo parankesnės. Taigi iš archeologinių vietovių apžiūrėjome Cezarėją, Masadą ir Beit Guvrino – Marešos nacionalinį parką.

Cezarėja – tai praeityje gyvavęs romėnų miestas, kurį prieš daugiau nei 2000 metų Viduržemio jūros pakrantėje pastatė Erodas Didysis. Jis buvo įkurtas Romos imperatoriaus Augusto Cezario garbei. Šiandien tai yra viena iš pagrindinių turistų lankomų vietų Izraelyje. Žymiausia vieta – Cezarėjos archeologijos parkas, turintis romėnų laikų amfiteatrą, kuriame vasarą rengiami įvairūs tarptautiniai koncertai. Tiesiai už griuvėsių mus pasitiko jau atstatyta miesto dalis, kurioje veikia restoranai, kavinės, įvairios galerijos, prekiaujančios vynu, sūriu, alyvuogių aliejumi bei papuošalais. Kadangi į Cezarėją užsukome jau gerokai po pietų, besileidžiančios saulės nušviesti griuvėsiai atrodė ypač nuostabiai.

Cezarėja

Dar viena archeologinė vietovė palikusi ne mažesnį įspūdį buvo Beit Guvrino – Marešos nacionalinis parkas. Tai svarbi archeologinė vietovė, esanti centrinėje Izraelio dalyje, maždaug 60 km į pietus nuo Jeruzalės. Didžiulė Beit Guvrino nacionalinio parko vietovė apima senovinių Tel Marešos ir Beit Guvrino miestų liekanas bei įspūdingus urvus. Parką galima apžiūrėti keliaujant pėsčiomis, važiuojant dviračiu ar automobiliu. Mes rinkomės pastarąjį variantą ir užtrukome kelias valandas. Renkantis apžiūrą pėsčiomis, tam reikėtų skirti visą dieną. Prie parko įėjimo gavome žemėlapį su sužymėtais objektais, todėl buvo labai aišku ir paprasta juos surasti.

Archeologinėje vietovėje yra priskaičiuojama net apie 1000 požeminių urvų. Šie iškasti urvai įvairiais laikmečiais tarnavo kaip maisto saugyklos, aliejaus spaudyklos, pirtys, kolumbariumas, arklidės, religinio kulto vietos, slėptuvės, o miestų pakraščiuose – laidojimo vietos. Kai kuriose didesniuose urvuose yra net skliautinės arkos bei atraminiai stulpai. Didžiausią įspūdį paliko varpo formos urvas, nudažytas graikų sidoniečių laidojimo urvas ir puikiai išsilaikęs amfiteatras, kuriame vyko gladiatorių kovos bei Onos bažnyčia. Mūsų aplankytame sidoniečių laidojimo urve buvo laidojami šios bendruomenės vadovų šeimos. Abiejose urvo pusėse matomos laidojimo nišos, o viename gale yra lovą primenanti konstrukcija sidoniečių patriarchui.

Varpo formos urvas buvo kasamas nuo viršaus, todėl jo viršuje matomos skylės. Tai didžiulis kreidos urvas, kuriame dėl puikios akustikos vyksta įvairūs renginiai. Tokio tipo urvai buvo kasami IV – IX amžiuje, kai kreida buvo naudojama keliams, tinkui ir skiediniui gaminti. Buvo įdomu apžiūrėti ir 30 metrų ilgio bei 2000 metų senumo kolumbariumą, kuriame kadaise tam specialiai įrengtose nišose buvo auginami balandžiai tiek mėsai, tiek jų išmatoms.

Parko teritorijoje esantis amfiteatras yra vienas iš keturių, esančių Izraelyje. Jis puikiai išsilaikęs, todėl vaikštant jo koridoriais bei arenoje užplūsta dviprasmiški jausmai. Galima tik įsivaizduoti kiek kraujo yra sugėrusi jo žemė, kiek papasakoti galėtų jo koridoriai. Amfiteatre vienu metu galėdavo tilpti net 3500 žiūrovų. Šalia amfiteatro apžiūrėjome ir Onos bažnyčią, pastatytą dar Bizantijos epochoje, kurią XX a. atnaujino kryžiuočiai.

Beit Guvrin-Maresha nacionalinis parkas

Trečioji archeologinė vieta, aplankyta Izraelyje, buvo Masada. Tai tragiškos istorijos vieta, kuria taip didžiuojasi Izraelis. Pietinėje Izraelio dalyje, prie Negyvosios jūros ant kalno dykumoje stovinti tvirtovė, laikoma izraeliečių kovos už laisvę simboliu. Didžiojo žydų sukilimo metu ji buvo tapusi puikiu prieglobsčiu pabėgėliams nuo romėnų. Nors romėnams ir pavyko įveikti tvirtovės sienas, tačiau daugiau nei 900 gyventojų geriau pasirinko mirtį, nei gyvenimą romėnų nelaisvėje. Apgulties metu jie įvykdė masinę savižudybę. Šiandien ši vieta yra gausiai lankoma turistų ne tik dėl istorijos, tačiau ir dėl nuo kalvos viršūnės atsiveriančių vaizdų. Norintys pasiekti Masados tvirtovę, gali rinktis du variantus: keltis funikulieriumi arba pasirinkti valandos trukmės žygį Gyvačių taku. Mes planavome žygiuoti, tačiau dėl laiko stokos, teko rinktis funikulierių.

masada izraelis

Viešėti Izraelyje ir nepamatyti Haifo sodų būtų tikra nuodėmė, todėl juos būtinai aplankėme ir mes. Haifa yra trečias pagal dydį miestas šalyje, įsikūręs Viduržemio jūros pakrantėje. Šio miesto vizitinė kortelė – garsieji Bahajų sodai, kuriuose kasmet apsilanko daugiau nei pusė milijono žmonių. Sodus sudaro 19 terasų, kurie mus nustebino išskirtine tvarka, estetika bei įvairiomis spalvomis. Savarankiškai aplankyti sodų nėra galimybės, todėl būtina rezervuoti ekskursiją iš anksto, kuri yra nemokama. Ekskursija trunka apie valandą, kurios metu gidas supažindina su sodų grožiu ir trumpa jų istorija.

Bahajų sodai

Paskutinis aplankytas objektas Izraelyje trumpos viešnagės metu buvo Negyvoji jūra. Tai sveikatos ir grožio šaltinis, garsėjantis mineralais turtingu vandeniu. Apie gydomąsias jūros savybes buvo žinoma dar antikos laikais. Druskingas Negyvosios jūros vanduo puikiai padeda sergantiems įvairiomis ligomis, todėl čia ištisus metus gausu turistų. Šios jūros vanduo toks druskingas, kad joje beveik neįmanoma paskęsti, todėl dauguma poilsiautojų jūroje tiesiog plūduriuoja. Kai atvykome prie jūros, oro temperatūra siekė 28 laipsnius. Fantastiškas oras poilsiui, kuriam, deja, neužteko laiko, todėl prisižadėjome būtinai čia dar sugrįžti.

Visuose prabangiuose pakrantės viešbučiuose yra sveikatingumo centrai, kuriuose ilsisi ne tik turistai, bet ir turtingi vietiniai gyventojai. Pamirkę kojas sūriame vandenyje ir pasigrožėję Negyvosios jūros vaizdais, užbaigėme savo trumpą kelionę.

Negyvoji jūra
izraelis kelione

Kelionė buvo kupina gerų emocijų, nuostabių vaizdų ir lydima puikaus oro. Izraelis tikrai turi kuo pasigirti, pradedant daugybe nacionalinių parkų, archeologinių vietų ir baigiant net trimis jūromis bei pasakiškais kraštovaizdžiais. Bazinis kelionės paketas mums gavosi už ypatingai mažą kainą, tik už 139 eurus vienam asmeniui. Visada keliaujam pigiai ir tą daryti padedam savo klientams.

Pateikiame 7 priežastis, kodėl verta pradėti keliauti savarankiškai ir drąsiai keliaukite ne tik į Izraelį, tačiau ir po visą pasaulį. Nežinote nuo ko pradėti planuoti kelionę – kreipkitės į mus ir mes suplanuosime kelionę už jus.

Mėgstate keliauti savarankiškai? Peržiūrėkite šiuos paslaugų įrankius, kuriais mes dažniausiai naudojamės!

• Skyscanner pagalba rasite bene pigiausius skrydžių bilietus.
  • Tiqets svetainėje galite pirkti bilietus į muziejus, renginius ir pramogų parkus.
  • Booking ir Agoda siūlo geriausias nakvynės kainas.
  • Draudimas padės išvengti neplanuotų išlaidų keliaujant užsienyje.
  • Pervežimo paslaugas iš oro uosto iki reikiamos vietos galite užsisakyti internetu.
  • GetYourGuide siūlo įvairias pramogas: nuo skrydžio oro balionu iki nardymo su rykliais!

JUMS TAIP PAT GALI BŪTI ĮDOMU

Sekite naujienas paspaudę PATINKA ant mūsų Facebook puslapio. Taip pat norėdami gauti išskirtinius kelionių pasiūlymus tiesiai į savo elektroninio pašto dėžutę, galite užsiregistruoti ČIA.

Išskirtiniai patarimai ir kita vertinga info

Ši informacija pasiekiama, tik prisijungusiems
ir aktyvią narystę turintiems klubo nariams