+3706 900 0380     info@holidayclub.lt     Paskyra

Atostogos Madeiroje: ką pamatyti ir kaip keliauti savarankiškai po šią salą?

Atostogos Madeiroje Šv. Lauryno pusiasalis

Viena populiariausių krypčių šį pavasarį tapo Portugalijos sala Madeira. Tai ne tik viena gražiausių Europos salų, tačiau ir viena saugiausių pandemijos metu. Seniai kirbėjo mintis aplankyti šią amžino pavasario salą, todėl nusprendėme, kad pavasario atostogos bus Madeiroje. Iš Lietuvos paskutinės minutės skrydžiai buvo gana brangūs, todėl nusprendėme skristi iš Lenkijos. Bilietus įsigijome už 150 eurų vienam asmeniui, taigi dviems jie kainavo 300 eurų. Madeira gana brangi sala, taigi ir apgyvendinimas joje kainuoja nemažai. Gerai paieškoję, išsirinkome du viešbučius už labai patrauklią kainą. Senove dvelkiantis Hotel O Colmo viešbutis įsikūręs šiaurinėje salos dalyje Santanos miestelyje, o pasakiškus vaizdus į vandenyną turintis Duas Torres Hotel viešbutis, populiariausioje pietinėje salos vietoje – Funšalyje. Už 11 naktų abiejuose viešbučiuose mes sumokėjome tik 360 eurų.

Madeira labai kalnuota sala ir transporto infrastruktūra nėra labai gerai išvystyta, todėl geriausia ir patogiausia po ją keliauti nuomotu automobiliu. Mes nusprendėme išbandyti viešąjį transportą ir patikrinti, ar įmanoma pažinti salą be automobilio. Galime patvirtinti, kad tikrai įmanoma, nors kai kurias vietas pasiekti ir sunkiau. Mėgstantiems iššūkius, nebijantiems išeiti iš komforto zonos, viešasis transportas problemų nesukels. Madeiroje važinėja nemažai taksi automobilių, tačiau jų paslaugos gana brangios, ypač sezono piko metu. Pandemija paveikė ir taksi sektorių, todėl keliaujant su taksi mums pavyko kainas sumažinti 4 – 5 kartus, lyginant su jų karštuoju sezonu. Savo kelionėms po salą viešajam transportui ir taksi išleidome apie 100 eurų. Iš viso 11 naktų kelionės paketas dviems asmenims Madeiroje kainavo 660 eurų. Žinoma, į kainą neįeina asmeninės išlaidos, tokios kaip maistas, pramogos, transportas ir kita, kurios yra labai individualios ir priklauso nuo kiekvieno norų bei poreikių.

Kaip ir minėjome anksčiau, Madeira saugi sala keliauti pandemijos metu, nes čia tiek vietiniai, tiek turistai laikosi taisyklių. Kiekvienam keliautojui atvykusiam į salą, kuris neturi PGR testo, jis yra padaromas nemokamai oro uoste. Kol sulauki atsakymo, įsikuri savo viešbutyje ir gavęs neigiamą atsakymą gali keliauti toliau. Jeigu esi persirgęs ir dar nėra praėję 90 dienų, tuomet jokie papildomi reikalavimai netaikomi. Žinoma, prieš keliaujant, visada reikia pasidomėti apie galiojančią tvarką tuo metu, nes informacija ir sąlygos labai greitai kinta ir kas galiojo vienu metu, gali nebegalioti kitu metu.

Mūsų pirmas sustojimas buvo Mašiko miestelyje, kuris vienas iš nedaugelio turi dirbtinį geltono smėlio paplūdimį. Madeiros sala vulkaninės kilmės, todėl beveik visi paplūdimiai yra tamsūs bei akmenuoti. Jaukus ir ramus miestelis Mašikas palieka mums įspūdį, tačiau ilgai čia neužsibuvę, nusprendėme pasiekti Šv. Lorenzo ragą. Tai vaizdingas 8 kilometrų takas, kuriame mus pasitiko laukinė gamta, nuostabūs peizažai su stačiais skardžiais bei plikomis iš vandenyno kyšančiomis uolomis. Pėsčiųjų takas nėra sudėtingas, todėl jį įveikti nebus sunku, tačiau būkite pasiruošę siaučiantiems vėjams.

mašikas
Šv. Lauryno pusiasalis

Toliau vykome į šiaurinę Madeiros dalį, kuri yra žymiai žalesnė, labiau laukinė ir vėsesnė už pietinę. Kadangi įsikūrėme nedideliame Santanos miestelyje, kuris garsėja unikaliais spalvingais namukais, todėl nusprendėme skirti šiek tiek laiko jam ir aplinkiniams miesteliams. Visas Santanos miestelis tarsi etnografinis muziejus po atviru dangumi. Spalvinguose namukuose įrengtos parduotuvėlės, informacijos centras, menininkų dirbtuvėlės ir mini muziejai. Šie maži trikampiai namukai reprezentuoja visą Madeiros salą, todėl jų atvaizdą galite pamatyti beveik visuose suvenyruose ir nuotraukose. Iš Santanos lengvai autobusu pasiekėme du miestelius – Arco de São Jorge ir Fajalį. Juose grožėjomės nuostabiais gamtos vaizdais, paragavome įdomaus skonio Japoninės lokvos vaisių, užsukome į vieno autobuso vairuotojo rekomenduotą restoraną, kur paragavome vietinių patiekalų.

Santana miestelis
madeira skardis
madeira panorama

Sala tikras žygeivių rojus, nes joje driekiasi daugybė įvairaus sunkumo žygio takų. Tiems, kurie mėgsta ramų poilsį, Madeiros sala tikriausiai nepatiks, o gamtos mylėtojai bus sužavėti salos lobiais. Nusprendėme ir mes išmėginti vieną garsiausių Madeiros levadų – Caldeirão Verde. Levados – tai drėkinimo kanalai, išraižyti po visą salą, šalia kurių vingiuoja pėsčiųjų takai, kuriais žygiuojant galima grožėtis pasakiška Madeiros gamta. Caldeirão Verde levada vingiuoja iki gražaus krioklio, o visas jos ilgis pirmyn atgal siekia apie 13 km. Trasa vidutinio sunkumo, tačiau labai vaizdinga ir įdomi. Ėjome skardžiais, kalnų tuneliais, siaurais takeliais, kirtome kalnų upelius ir praėjome kelis kriokliukus, o kur dar atsiveriantys pasakiško grožio kalnų vaizdai. Tiesa, turintiems aukščio baimę tikrai jos nerekomenduojame. Labiausiai nustebino visur matoma sodri žaluma, net ant didžiausių uolų ir kalnų. Mūsų žygis užtruko apie 3 valandas į vieną pusę, tačiau jeigu neskubėsite, galite užtrukti ir ilgiau.

Parque Forestal de Queimadas
Levados
Levada Caldeirao Verde

Iš Santanos miestelio autobusu pervažiavome į Madeiros sostinę – Funšalį, kuris įsikūręs pietinėje salos dalyje. Čia jau prasideda kiti vaizdai ir oras tampa keliais laipsniais šiltesnis. Ši dalis labiau turistinė ir labiau apgyvendinta. Funšalio mieste kursuoja daugybė autobusų, todėl migruoti gana lengva. Minusas tas, kad autobusais iš Funšalio negalima pasiekti visų lankytinų vietų, nes dauguma jų važiuoja tik iki pusės salos dalies, o norint pasiekti atokiausias salos vietas, teks persėsti į kitą autobusą arba naudotis taksi paslaugomis.

Pirmas taškas, kurį aplankėme pietinėje dalyje buvo Kabo Žirao skardis. Nuo čia atsiveria kvapą gniaužianti Funšalio, Camara de Lobos, Atlanto vandenyno ir salą supančių skardžių panorama. Tai viena įspūdingiausių Madeiros salos lankytinų vietų ir kartu antras pagal aukštį kyšulys pasaulyje, iškilęs virš Atlanto vandenyno 580 metrų. Nusileidę iš Kabo Žirao, užsukome į žvejų miestelį Camara de Lobos. Tai nedidelis miestelis, įsikūręs pietinėje Madeiros salos dalyje, 10 km nuo Funšalio. Čia pamatėme daugybę spalvingų valčių, kuriomis vietiniai žvejai plaukia gaudyti žuvies – juodųjų kardžuvių. Norintys paragauti šio delikateso pagal portugališką receptą, gali užsukti į vietinį kaimelio restoraną.

Kabo Žirao iškyšulys
Camara de Lobos madeiros saloje pramogos
Câmara De Lobos miestelis

Funšalyje įsikūręs ne vienas botanikos sodas, todėl vieną iš jų aplankėme ir mes. Išsirinkome Montės rūmų atogrąžų sodą, kuris yra vienas lankomiausių Funšalyje. Įspūdingame XVIII amžiaus sode auga daugiau negu 100 000 augalų rūšių iš viso pasaulio, įskaitant ir vietinę florą. Kelios valandos jame prabėgo akimirksniu. Sode viskas taip subtiliai sutvarkyta, kad vaikščiodami po jį jautėmės kaip pasakoje. Tropiniai augalai, įvairūs azijietiški motyvai, kriokliukai, margaspalvės žuvelės, plaukiojančios tvenkiniuose, milžiniška mineralų kolekcija, afrikiečių menininkų darbai ir kiti dalykai privertė užmiršti rūpesčius ir pasinerti į fantastiško grožio oazę.

Montės rūmų atogrąžų sodas

Taip pat iš Funšalio labai patogu aplankyti Vienuolių slėnį, kuris apsuptas didžiulių kalnų ir yra įsikūręs Madeiros salos širdyje. Pasak legendos, Curral das Freiras vietovė kadaise buvo naudojama kaip prieglobstis Santa Klaros vienuolyno vienuolėms. Jos pabėgo iš Funšalio ir ieškojo vietos šiame slėnyje kaip galimybės pasislėpti nuo piratų. Taip ir atsirado šio nuostabaus slėnio pavadinimas. Geriausi vaizdai į slėnį atsiveria iš Eira do Serrado apžvalgos aikštelės, iš kurios ir mes gėrėjomis pasakiškais kalnų vaizdais.

vienuolių slėnis madeira
Vienuolių slėnis (Nuns Valley)

Lankantis Madeiroje ir nepamatyti Pico de Arieiro bei Pico Ruivo viršūnių – tai tas pats kas nebūti Madeiroje. Įdomu tai, kad abi viršūnes jungia pėsčiųjų takas, kuris reikalauja nemažai fizinių jėgų. Turistai ypač pamėgę Pico de Arieiro viršūnę, nuo kurios stebi saulėtekius, ypač ji populiari tarp įsimylėjusių porelių. Mes vietoje saulėtekių pasirinkome žygį tarp šių dviejų viršūnių, prieš tai intensyviai stebėję orus, nes norint pamatyti visą grožį, dangus turi būti giedras. Koks būtų nusivylimas, kai atiduodi daugybę jėgų ir užkopus į kalną supranti, kad vienintelis vaizdas kurį matysi – bus debesys, nukloję kalnų viršūnes. Anksti ryte startavome nuo Pico de Arieiro viršūnės ir judėjome kalnais, tarpekliais bei urvais link Pico Ruivo. Viso žygio metu grožėjomės fantastiškomis kalnų panoramomis ir pildėme gražiausių kadrų kolekciją. Sunku net nupasakoti visas tas emocijas, kurias jauti, matydamas nenusakomo grožio vaizdus. Žygis nebuvo lengvas, nes reikėjo tai kilti į kalną, tai leistis žemyn, eiti skardžiais, vietomis įveikti kalnų nuošliaužas. Užtrukome 3.5 valandos į vieną pusę ir įveikėme 7 km kelią, kol pasiekėme Pico de Ruivo viršūnę. Nemaža dalis žygeivių ryžtasi grįžti tuo pačiu keliu atgal, taigi visas maršrutas jau virsta 7 valandų kelione. Mes nusprendėme nesukti atgal, todėl patraukėme link Santanos miestelio ir autobusu grįžome į Funšalį.

Ruivo kalnas
Pico Ruivo viršūnė

Visa kelionė buvo intensyvi ir fiziškai nelengva, tačiau norėjosi kuo daugiau pamatyti ir kuo labiau pažinti salą. Rinkomės įvairius žygių takus ir stengėmės kuo daugiau laiko praleisti gamtoje. Prie visų aplankytų savo žygių takų pridėjome ir Balcões bei Norte levadas. Viena lengvesnė fiziškai, kita sunkesnė, bet abi gali pasigirti nuostabiais panoraminiais vaizdais, todėl jeigu turėsite pakankamai laiko kelionėje, būtinai išbandykite ir jūs jas.

Išnaršę geriausias salos vietas, porą dienų skyrėme ir pačiam Funšaliui. Apžiūrėjome senamiestį, aplankėme keletą sostinės lankytinų vietų, pasivaikščiojome promenada, paragavome įdomių vaisių, kurių Madeiroje daugybė ir nepajutome, kaip mūsų atostogos baigėsi ir atėjo laikas kelionei namo. Apžvelgus visas atostogas, tai buvo viena įspūdingiausių kelionių gamtoje, kurioje atgavome jėgas, pasisėmėme energijos ir galėsime vėl kibti į darbus.

funšalis senamiestis
funšalis
Levada dos Balcões
funšalis saulėlydis

Atostogos Madeiroje prabėgo labai greitai, o paskutinės nuotraukos vaizdai, kuriais gėrėjomis kiekvieną rytą iš savo viešbučio balkono, atspindi visas mūsų nuotaikas šių atostogų metu. Trumpai tariant, neveltui Madeiros sala buvo ne kartą išrinkta gražiausia Europoje, tam ir mes pritariame 100%!

Pateikiame 7 priežastis, kodėl verta pradėti keliauti savarankiškai ir drąsiai keliaukite ne tik į Madeirą, tačiau ir po visą pasaulį. Nežinote nuo ko pradėti planuoti kelionę – kreipkitės į mus ir mes suplanuosime kelionę už jus.

Mėgstate keliauti savarankiškai? Peržiūrėkite šiuos paslaugų įrankius, kuriais mes dažniausiai naudojamės!

• Skyscanner pagalba rasite bene pigiausius skrydžių bilietus.
  • Tiqets svetainėje galite pirkti bilietus į muziejus, renginius ir pramogų parkus.
  • Booking ir Agoda siūlo geriausias nakvynės kainas.
  • Draudimas padės išvengti neplanuotų išlaidų keliaujant užsienyje.
  • Pervežimo paslaugas iš oro uosto iki reikiamos vietos galite užsisakyti internetu.
  • GetYourGuide siūlo įvairias pramogas: nuo skrydžio oro balionu iki nardymo su rykliais!

JUMS TAIP PAT GALI BŪTI ĮDOMU

Sekite naujienas paspaudę PATINKA ant mūsų Facebook puslapio. Taip pat norėdami gauti išskirtinius kelionių pasiūlymus tiesiai į savo elektroninio pašto dėžutę, galite užsiregistruoti ČIA.

Išskirtiniai patarimai ir kita vertinga info

Ši informacija pasiekiama, tik prisijungusiems
ir aktyvią narystę turintiems klubo nariams