+3706 900 0380     info@holidayclub.lt     Paskyra

Šeimos atostogos Abu Dabyje ir Šardžoje: ką verta pamatyti ir kiek kainavo kelionė?

Šeimos atostogos Abu Dabyje ir Šardžoje

Tęsdami tradiciją vaikų atostogas išnaudoti poilsiui šiltuose kraštuose, išsiruošėme į Jungtinius Arabų Emyratus. Juose lankėmės jau ne pirmą kartą, todėl ši kelionė buvo skirta šalies sostinei Abu Dabiui ir Šardžos emyratui. Kelionę planavome iš anksto, todėl skrydžių bilietus iš Vilniaus su Turkish Airlines pavyko nusipirkti vos už 200 eurų asmeniui. JAE praleidome dvi savaites, iš kurių 5 dienas skyrėme Abu Dabiui, o visą likusį laiką Šardžai. Viešbučiai buvo su maitinimu, o jiems išleidome vos 1100 eurų. Iš viso šeimai kelionė kainavo 1700 eurų arba 566 eurai asmeniui. Visos kitos išlaidos jau pagal kiekvieno keliautojo poreikius.

Šiuo metu apgyvendinimo įstaigų kainos yra stipriai išaugusios, nors visos kitos kainos nelabai pasikeitusios, lyginant su 2021 m, kuomet lankėmės pastarąjį kartą. Kai pasaulis stebi kuro kainų šuolius, arabai tebegyvena senu ritmu, čia kuras siekia tik 0.8 euro už litrą. Dėl šios priežasties, taksi paslaugos bei viešasis transportas taip pat pigus.

Savo atostogas pradėjome Abu Dabyje, apsistojome Cristal Hotel Abu Dhabi viešbutyje. Sostinėje buvome suplanavę aplankyti kelias įdomias vietas ir papramogauti su vaiku pramogų bei vandens parkuose. Taigi vieną dieną praleidome Warner Bros pramogų parke. Vos įėję, patekome į stebuklų pasaulį, kuris užbūrė ne tik mažąjį keliautoją, bet ir mus suaugusiuosius. Įspūdingas pramogų parkas turi 6 temines zonas, kuriose laukia įdomūs nuotykiai, adrenaliną kaitinantys pasivažinėjimai ir žinomi personažai, tokie kaip Supermenas, Betmenas, Flinstounai, Skubis Dū ir daugelis kitų. Parke plaukėme upe, skridome Betmeno automobiliu, gaudėme vaiduoklius su Skubiu Dū, smagiai leidome laiką su Tomu ir Džeriu, važinėjome įvairiomis mašinėlėmis, skriejome linksmaisiais kalneliais, sveikinomės ir pozavome su daugybe personažų. Diena prabėgo akimirksniu, o įspūdžių ir adrenalino buvo su kaupu. Taip pat kiekvieną dieną pramogų parke vyksta teatralizuoti pasirodymai bei paradai, kuriuose sudalyvavome ir mes.

Po tokios intensyvios dienos, reikėjo atsipūsti, todėl poilsį išnaudojome baseinui ir Paveldo kaimui. Tai autentiška beduinų kaimo kopija, suteikianti progą lankytojams susipažinti su šių gyventojų gyvenimu iki naftos atradimo. Mes susipažinome su čia eksponuojamais tradiciniais kasdieniais beduinų daiktais, ginklais, dirbtuvėmis, kuriose stebėjome kaip amatininkai demonstruoja metalo apdirbimo, audimo bei stiklo pūtimo įgūdžius. Taip pat muziejuje daugiau sužinojome apie žemės ūkio veiklas bei perlų prekybą.

Atgavę jėgas vėl pramogavome, tik šį kartą jau vandens parke, įsikūrusiame Jaso saloje. Įdomu tai, kad Yas Waterwold parko dydis prilygsta net 15 futbolo aikščių, kuriame įrengti net 43 kalneliai, čiuožyklos ir atrakcionai. Norintys gali pabandyti įveikti trijų metrų aukščio bangą arba pirmąją ir didžiausią pasaulyje hidromagnetinę vandens čiuožyklą, kurios ilgis siekia 238 metrus. Vandens parke yra ir kelios zonos patiems mažiausiems lankytojams, kuriose mažyliai gali saugiai leisti laiką. Mes išbandėme daugybę čiuožyklų, vandens kliūčių ruožus, gaudėme saulės spindulius ir kaitinome adrenaliną atrakcionuose.

Sekančią dieną vykome į Abu Dabio Prezidento rūmus. Jie lankytojams duris atvėrė tik 2019 metų pradžioje. Šie prabanga tviskantys rūmai mus paliko be žado. Tiesa, iki jų taip lengvai nenukaksi. Pirmiausiai reikia praeiti griežtą kontrolę, kuri patikrina visus daiktus, o vėliau jau autobusai veža iki įspūdingo statinio. Verta paminėti, kad moterų aprangai taikomos ypatingos taisyklės. Rūbai turi dengti beveik visą kūną, išskyrus veidą, pečius ir pėdas, todėl čia jau teko moteriškajai pusei paplušėti, norint patekti į rūmus. Pakeliui iki rūmų, lydi nuostabūs jų aplinkos vaizdai, fontanai ir gėlynai. Šie rūmai naudojami tik oficialiems svečių priėmimams, pats prezidentas juose negyvena. Apžiūrėjome juose eksponuojamas prezidento dovanas, gautas iš įvairių šalių, pokylių salę, kino teatrą ir kitas patalpas. Įdomu tai, kad Abu Dabio valdytojas nesilankė tik keliose pasaulio šalyse, tarp kurių pakliūna ir Lietuva. Tuo tarpu kaimynus latvius buvo aplankęs. Po įspūdingos ekskursijos, užsukome dar trumpam į prabangų viešbutį Emirates Palace. Tai vienas prabangiausių pasaulio viešbučių, kurio statybos kainavo apie 3 milijardus JAV dolerių. Įdomu tai, kad į viešbutį patekti ir jį apžiūrėti gali visi norintys. Tuo pasinaudojome ir mes, gi negali praleisti progos pasižvalgyti po vieno prabangiausių viešbučių viduje. Sidabro, aukso ir stiklo mozaikomis dekoruotame viešbučio interjere atsispindi turtinga šalies istorija. Viešbutis turi 302 prabangius kambarius ir 92 apartamentus, kurių kainos prasideda nuo 500 JAV dolerių už naktį. Patyrinėję viešbučio vidų, grožėjomės ir jo aplinka. Taip pat nuo šio viešbučio laiptų atsiveria nuostabi panorama į Etihad bokštus. Tai pastatų kompleksas, kuriame lankytojai bei turistai kviečiami ne tik gyventi, dirbti ar apsistoti, bet ir apsipirkti bei papietauti vienoje įspūdingiausių panoraminiu vietų Abu Dabyje. Mes šia proga nepasinaudojome, palikome kitam kartui.

prezidento rūmai Abu Dabyje
emirates palace abu dabis
Šeimos atostogos Abu Dabyje ir Šardžoje

Atvykti į Abu Dabį ir neaplankyti Šeicho Zaido Didžiosios mečetės, tai tas pats kas nebūti Abu Dabyje. Tai vienas įspūdingiausių Jungtinių Arabų Emyratų statinių. Ją pradėjo statyti pirmasis šalies prezidentas Zaidas Bin Sultanas Al Nahjanas, kuri kartu yra ir paskutinė jo poilsio vieta. Mečetė yra viena iš nedaugelio Emyratuose, kurią galima aplankyti ne tik musulmonams, tiesa, yra tam tikrų taisyklių. Prabanga tviskantys maldos namai, kuriuos puošia 82 kupolai ir virš 1000 kolonų, vienu metu gali sutalpinti net 40 tūkstančių maldininkų. Visi kupolai dekoruoti baltu marmuru, kurių vidaus apdaila taip pat pagaminta iš marmuro. Keturiuose mečetės kampuose yra keturi minaretai, iškylantys į 115 metrų aukštį. Mečetės viduje galima pamatyti įspūdingus 24 karatų aukso šviestuvus, kurių didžiausias sietynas yra 10 metrų skersmens ir 15 metrų aukščio. Maldos namų vidus išklotas didžiausiu pasaulyje, net 47 tonas sveriančiu rankų darbo kilimu, padarytu pagal Irano menininko Ali Khaliqi piešinį. Šeicho Zaido Didžioji mečetė – tikras architektūrinis šedevras, kuriam sukurti prireikė apie 550 mln. dolerių, o prie statybos darbų prisidėjo daugiau nei 3000 darbininkų. Į mečetę vykome vakarop, kad galėtume ją apžiūrėti dienos šviesoje bei pasigėrėti ja jau sutemus.

Norint patekti į mečetę, galioja griežtos aprangos taisyklės, ypač moterims. Prieš patenkant į mečetę, moterys turi visiškai pridengti plaukus, kojos negali būti nuogos kaip ir pečiai bei rankos. Joks nuogumas nėra leidžiamas. Vyrams taisyklės šiek tiek švelnesnės, jie privalo vilkėti kelnes, bet rankų uždengti neprivaloma. Mes manėme esantys pasiruošę tam, tačiau deja, teko skubiai ieškoti abajos aprangos moteriškajai pusei. Laimei viskas pritaikyta taip, kad turistas nebūtų nuskriaustas. Vietoje pasirūpinę tinkama apranga, leidomės į pažintį su šiais maldos namais. Fantastiškai graži ir įspūdinga vieta, kuri atima žadą kiekvienam čia patekusiam.

Norint pažinti, pamatyti ir pajausti Abu Dabio miestą, tokio trumpo laiko tikrai neužtenka. Mes tik prisilietėme prie visko, tačiau tai buvo vienos gražiausių atostogų akimirkų.

šeicho zaido didžioji mečetė

Kita atostogų pusė buvo skirta Šardžos emyratui, kuriame apsistojome The Act Hotel viešbutyje. Čia jau mūsų laukė ramesnis poilsis. Šardža laikoma vienu griežčiausių emyratų, kuriame labiausiai laikomasi Korano. Jame laiką leidome prie baseino, keliaudavome prie jūros, o vakarais tyrinėdavome miestą. Šardžoje aplankėme ir Mokslo muziejų, Al Qasba kvartalą bei Dykumos parką ir Arabijos laukinės gamtos centrą. Interaktyviame mokslo muziejuje išbandėme savo lankstumą, pusiausvyrą, sukibimo stiprumą, kėlėme oro balioną, nagrinėjome žaibus, pasinaudojome muzikos sintezatoriumi bei mindami dviratį gaminome įvairiems elektros prietaisams elektros energiją. Smagiai praleidome kelias valandas, kurios neprailgo nei vaikams, nei mums. Įspūdį taip pat paliko Dykumos parkas ir Arabijos laukinės gamtos centras, kurį sudaro keturios dalys: zoologijos sodas, botanikos sodas, muziejus ir vaikų gyvulių ūkis. Zoologijos sode susipažinome ir daugiau sužinojome apie tam regionui būdingus gyvūnus, nykstančius gyvūnus, tokius kaip arabų leopardas bei Arabijos oriksas. Šie nykstantys gyvūnai laikomi dideliuose aptvaruose ir yra kilę iš netoliese esančio Šardžos laukinės gamtos centro, kuriame jie veisiami. Buvo labai įdomu pamatyti tiek daug roplių vienoje vietoje. Susipažinome su keletu arabiškų gyvačių bei roplių, tokių kaip nuodingos angys, driežai bei chameleonai. Paukščių zona sužavėjo vadės dykumos aplinkoje apgyvendintais įvairiais paukščiais – flamingais, puošniaisiais einiais, Indijos žalvarniais ir kitais. Matėme žuvis, vėžliukus, stebėjome karakalą, laukines kates, Smėlio katę, lapę, mangustą, ežiukus ir net dvylika graužikų rūšių. Daugiausiai mūsų dėmesio sulaukė babuinai, kuriuos visada smagu stebėti. Tai vienintelis zoologijos sodas Arabijoje, kuriame yra apie 100 Arabijos pusiasalio gyvūnų rūšių. Vaikų ūkis leidžia vaikams susipažinti su naminiais gyvūnais ir juos pamaitinti, kas suteikia daugiausiai džiaugsmo mažiesiems. Mūsų mažasis keliautojas mielai maitino ožkas ir avis, domėjosi kupranugariu, stebėjo kitus naminius gyvūnus. Vieną popietę skyrėme Al Qasba kvartalui, ypač įspūdingai jis atrodo naktį. Šį kvartalą labai pamėgę vietiniai, bet netrūksta čia ir turistų. Al Qasba kvartale įsikūrę daugybę kavinių, restoranų, parduotuvių ir pramogų vaikams. Saulei nusileidus, galima valtimi paplaukioti kanalu, besigrožint naktiniu Šardžos miestu.

šardža zoologijos sodas
šardža zoologijos sodas Arabijos laukinės gamtos centras
šardža

Dvi savaitės atostogų prabėgo akimirksniu, kurios buvo labai turiningos ir turtingos įspūdžiais.

Pateikiame 7 priežastis, kodėl verta pradėti keliauti savarankiškai ir drąsiai keliaukite ne tik į Jungtinių Arabų Emyratus, tačiau ir po visą pasaulį. Nežinote nuo ko pradėti planuoti kelionę – kreipkitės į mus ir mes suplanuosime kelionę už jus.

Mėgstate keliauti savarankiškai? Peržiūrėkite šiuos paslaugų įrankius, kuriais mes dažniausiai naudojamės!

• Skyscanner pagalba rasite bene pigiausius skrydžių bilietus.
  • Tiqets svetainėje galite pirkti bilietus į muziejus, renginius ir pramogų parkus.
  • Booking ir Agoda siūlo geriausias nakvynės kainas.
  • Draudimas padės išvengti neplanuotų išlaidų keliaujant užsienyje.
  • Pervežimo paslaugas iš oro uosto iki reikiamos vietos galite užsisakyti internetu.
  • GetYourGuide siūlo įvairias pramogas: nuo skrydžio oro balionu iki nardymo su rykliais!

JUMS TAIP PAT GALI BŪTI ĮDOMU

Sekite naujienas paspaudę PATINKA ant mūsų Facebook puslapio. Taip pat norėdami gauti išskirtinius kelionių pasiūlymus tiesiai į savo elektroninio pašto dėžutę, galite užsiregistruoti ČIA.

Išskirtiniai patarimai ir kita vertinga info

Ši informacija pasiekiama, tik prisijungusiems
ir aktyvią narystę turintiems klubo nariams